Saturday 22 September 2012

Confession.

Salam & hello semua ;) hmmmmm, how I gonna start this ah -.- ohhhkayy, nda tau la kan tapi macam hati aku seyesly sgt2 mau post benda ni. banyak yg tanya, mcmna aku sda x dgn dia lg? aku okay kah tanpa dia? okay, here I go..


Masa mula2 dgn dia dulu, seyesly aku x terfikir hbgn kami akan jadi serius sgt2. serius yg aku x pnah2 ba. aku even suda jumpa parents dia, all his cousins. Biasa dgn diorang lg. kamceng la kiraaa. tapi bukan mcm mna hbgn kami dulu yg aku mau cerita ni. tp tentang macam mna aku selepas dia decided utk tinggalkan aku..

aku tau aku jenis yg, bila sygkan seseorang, aku akan try bt yg terbaik utk dia. even it will hurt me so much. yg pasti, kami brek over small thing.. yeah, sadis. its over small thing.. aku nda tipu tp mula2 dulu aku sgt2 kecewa, marah pun ada. menangis all time. Tara & Far yg nampak mcmna keadaan aku masa tu. miserable sgt2. besa la kan, bila baru brek mmg gtu la kejadian. I keep pray to Allah "Tolong lah tarik rasa sayang aku kat dia.." I kept pray that.. sbb sgt2 kecewa dgn dia.

aku selalu juga tfikir dulu, how come aku bole syg dia smpai bgni serius. yg aku ni yakin2 nda akan bole kalau xda dia. nda pernah terlintas utk brek even kami banyak kali bgaduh.. aku mengalah. sakit bila xda dia. biarla kamu ckp aku gila kat dia. tp tu la hakikatnya aku rasa dulu. aku tau dia sayang aku sgt2. cuma the way he love me, sgt salah.. I still remember that night. I kept ask him "kau betul2 serius ka kptsn kau ni?" the answer was always yes. Its been 3 years with him.. sumpah, aku sgt2 down. lepas tanya tu, dia end call. aku nangis sgt2. Far & Tara try utk tenangkan aku. tp aku x boleh. aku start ambil semua barang2 dia, aku kumpul 1 pelastik besar. gambar aku koyak, delete & ubah semua yg ada kaitan dgn dia d FB & Twitter. Tuhan ja yg tau, btpa kcwa aku time tu. The only thing yg aku x buang ialah cincin kami :') aku mmg x biasa kalau x pakai benda tu.  *tp skrg hilang da*

Keesokan paginya, aku ada kls jam 10. aku bangun dlm jam 9, and trus mandi. bila abis mandi & masuk bilik, phone aku ringing. I saw his name & yes, I'm about to cry again.. I picked his call. And guess what he said... "aku minta maaf psl smlm.." & for some reason, idk why I said "don't call me, I don't want u anymore.." and I hang up. aku sbnarnya mau sgt2 balik dgn dia time tu, tp aku d mulut aku ckp lain..

Aku nangis lg. dgn muka aku yg bengkak, emosi sgt x stabil, aku decided escape kls. bukan sengaja, tp seyesly aku sgt2 down time tu. then aku ada kls jam 4. so aku p kls. ramai tegur mata aku sgt2 bengkak. sudala sepet, bngkak lg. even my eyeliner can't cover it :( ada juga siap tanya "kenapa kau nangis?.." I was like, please don't ask me now.aku btul2 nda okay skrg ni..

tp lps aku reject maaf dia tu, dia balik2 call aku. text aku. tp aku da x mau layan. tipu la kalau aku kata aku x sayang dia. tp rsa kecewa aku dgn prangai dia bt aku jd bgtu.. tp aku sangat beruntung.. sbb? aku ada kawan2 yg selalu ada di sisi aku.. diorang la semangat aku :) ... 

dia blk2 bawa couple tp aku reject.. lama2, perasaan aku kat dia, hilang.. totally hilang. aku sendiri pelik. tp mungkin Tuhan makbulkan doa aku. aku ada terus trang kat dia benda ni. aku tau dia x dpt trima tp dia kata dia ttp tunggu aku. fyi, this is second time kami brek. The first one, kami couple blk just a week after break up. yakin kunun aku dia mau brubah ah, sekalinya masih juga mcm tu. this time, dgn feeling aku yg sudah tiada ni, aku nda tau cmna. aku masih juga syg tp nda mcm dulu. nda gila mcm dulu. aku tau dia masih syg aku sgt2 & dia menyesal sbb tngglkan aku dulu. cumanya skrg, aku btul2 fed up.. aku x pasti aku blh syg dia mcm dulu lg atau x.. 

sekarang, aku masih single. alhamdulillah, aku boleh trima suda :D I'm enjoying my single life. mmg weird la tba2 single after in a relationship for years. syukur, I can manage it well :) kawan2 pun sentiasa ada utk aku. thanks juga la 'kawan' yg selalu ada utk aku tuu. yg slalu temankan aku. bestfriends aku si nabyl, nora, tanker, ken, zikri & kici, trimassssss :) aku okay sudah skrg. yes I'm single but not available.

siapa2 yg ada dalam hidup aku skrg ni, please stay.. sy sgt2 perlukan kamu..

No comments:

Post a Comment